הלוויית הענק בבני ברק והכינוס בצאנז | חדשות אנ"ש

חדשות אנ"ש No Comments on הלוויית הענק בבני ברק והכינוס בצאנז | חדשות אנ"ש

ראש הישיבה מרן הגאון רבי דב לנדו כינס לביתו השבוע רבני ערים וקהילות, ואמר בפניהם, שהמצב חמור מאוד מכל הבחינות, ויש חשש ממלחמה עם איראן, ולכן יש לעורר את הציבור לזעוק ולהרבות בתפילה. מחר ערב ראש חודש אדר א', יתקיים מעמד תפילה היסטורי ברחבת הכותל המערבי בשעה 15:30. מרן האדמו"ר מגור ומרן הראשל"צ-הרב הראשי לישראל …

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הישיבה מרן הגאון רבי דב לנדו כינס לביתו השבוע רבני ערים וקהילות, ואמר בפניהם, שהמצב חמור מאוד מכל הבחינות, ויש חשש ממלחמה עם איראן, ולכן יש לעורר את הציבור לזעוק ולהרבות בתפילה.

מחר ערב ראש חודש אדר א', יתקיים מעמד תפילה היסטורי ברחבת הכותל המערבי בשעה 15:30. מרן האדמו"ר מגור ומרן הראשל"צ-הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף יובילו יחד את עצרת התפילה והזעקה שתועבר בשידור חי, כאן בקול חי.

במכתב מיוחד שפרסם מרן הגאון רבי יצחק יוסף נכתב: "תקופה קשה עוברת על עם ישראל. מאורעות הדמים שחזינו בהם בשבת שמחת תורה, נחרטו בלב כולם. אויב אכזר שלא בוחל בשום אמצעי, מבקש להשמיד להרוג ולאבד מנער ועד זקן טף ונשים. צער המשפחות השכולות גדול מנשוא זעקת משפחות השבויים מפלחת כל לב, ומנגד מערכה קשה מתנהלת מדרום ומצפון". בסיום מכתבו, קרא הראשל"צ לבני הישיבות שלא יכולים להשתתף בעצרת התפילה ההיסטורית, לקיים מעמד מיוחד כל אחד בישיבתו באותה השעה ולהצטרף גם הם לתפילת רבים.

ראש הישיבה מרן הגאון רבי משה הילל הירש, שמבקר בימים אלו בארצות הברית, ערך עצרת חיזוק ותפילה ענקית על המצב הקשה בארץ, באולם עטרת חינקא, בין בורו פארק ופלטבוש. לאחר מכן נשא מרן רב משה הילל את המשא המרכזי, ששודר בשידור ישיר, למקומות רבים ברחבי ארצות הברית. בדבריו נתן יסודות לדבקות בתורה, ודיבר על פגעי הטכנולוגיה. בצאתו אלפים ליווהו עד הרכב, ומשם נסע לליקווד למסור שיעור בהיכל הישיבה הגדולה. בשיעורו בפני אלפי בני הישיבות ואברכי הכוללים אמר: "כשלומדי התורה מתחזקים בלימוד התורה – מלכותו של הקב"ה מתגלה בעולם, וכאשר נחלשים ח"ו, זה פועל להיפך". לאחר דברי החיזוק נשא מרן שיעור בסוגיה הנלמדת במסכת בבא מציעא.

בשעת חצות הלילה של ליל שישי התכסה עולם התורה והישיבות באבל כבד עם קבלת הבשורה המרה על הסתלקותו של חבר מועצת גדולי התורה, וראש ישיבת בית מתיתיהו, מרן רבי ברוך ויסבקר זכר צדיק לברכה. מרן היה מאושפז כחודשיים בבית החולים מעייני הישועה, כשמידיי שבוע נערכו עצרות תפילה בהיכל הישיבה לרפואתו, אלא שכאמור בשעת חצות של ליל שישי הוא השיב את נשמתו ליוצרה. מסע הלוויה יצא בבוקר יום השישי, מהיכל הישיבה ברחוב סלנט בבני ברק, לעבר בית העלמין פונוביז ברחוב חזון איש, כשעשרות אלפים מלווים את מיטתו בדרכו האחרונה. ראשון המספידים היה גיסו הרב הגאון צבי דרבקין ראש ישיבת גרודנא, שדיבר על העמקות וגדלות התורה שפיעמה בו. מרן הגאון רבי דוב לנדו השתתף במסע הלוויה והספיד את מרן, ודיבר על מסירותו הרבה לתלמידיו, גם כשהיה מאוד חולה. גם בנו הרה"ג צבי ויסבקר הספידו, ודיבר על הבניין החדש שאוכלס רק באלול האחרון, וטרם הספיק לברך עליו שהחיינו. משגיח הישיבה רבי שלמה ברוייער, הכתיר במעמד הלוויה את שני בניו ר' צבי ור' יהודה ויסבקר לעמוד בראשות הישיבה.

שעות ספורות בלבד לאחר הסתלקותו, של מרן רבי ברוך ויסבקר, התקיימה בשבת בבוקר ברית לנינו, נכד לבנו הגאון רבי צבי ויסבקר, והרך הנולד נקרא ברוך על שמו של ראש הישיבה הגדול. .

אמש מלאו שבע שנים להסתלקותו של מרן הגאון רבי יעקב אדלשטיין. המונים עלו לקברו בבית החיים רמת השרון.

בישיבת פוניבז יציינו ביום שישי 15 שנה להסתלקותו של נשיא הישיבה ר אברהם כהנמן, ובסלבודקא יציינו בשבת 20 שנה לפטירת הגאון הגדול רבי ברוך רוזנברג ראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה.

השבוע חלה הידרדרות במצבו הרפואי של הגאון המקובל רבי יעקב משה הלל ראש ישיבת 'אהבת שלום' והוא מאושפז במצב קשה מאוד בבית החולים הדסה עין כרם. שמו לתפילה: רבי יעקב משה בן גלדיס כתון.

מרן האדמו"ר מצאנז כינס את אלפי חסידיו ביום שני בהיכל רוזנברג בנתניה, לקראת מסר חשוב שרצה להעביר להם. לפני המעמד הוכן המקום לארבעת אלפים איש, ועוד 2000 מקומות לעמידה לבחורי הישיבות. הכינוס הכללי נפתח עם מחרוזת שירים על ידי מקהלת אזמרה של חסידי צאנז עם בעל המנגן ר' אברהם מושקוביץ. בחרדת קודש התקבל מרן האדמו"ר, שלראשונה בהיסטוריה ישב לבדו על גבי בימה מוגבהת, כאשר מולו יושבים עשרות הרבנים והדיינים של קהילות צאנז ברחבי הארץ, ונשא שיחת קודש נוקבת ומעוררת, אודות החובה להישמר ולהיזהר מכל פגעי הטכנולוגיה. אחד מהחסידים מספר שהרבי בכה ממש במהלך כל השיחה החשובה, וביקש מכל חסיד לקבל על עצמו קבלה טובה בעניין. במהלך שיחתו חשף האדמו"ר, כי בית החולים לניאדו שבנשיאותו, קיבל התקעה בתחילת המלחמה להיות ערוך לעשרים וארבע שעות ללא מים וחשמל, ואמר כי כך צריך להיות כל חסיד ערוך ודרוך גם ברוחניות.

מרן האדמו"ר מבעלזא ערך בליל שישי, טיש לרגל היארצייט של האדמו"ר השני בשושלת רבי יהושע רוקח. בכל ריכוזי בעלזא נערכו סעודות הילולא בהם התעלו בדברי תורתו של בעל ההילולא שציונו בעיירה בעלזא.

ערב לפני כן, ראש ישיבת אורחות תורה הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן עלה למעונו של מרן הרבי מבעלזא, ושוחח עמו ארוכות על אביו מרן רבי אהרן יהודה לייב זכותו תגן עלינו

מרן האדמו"ר מויז'ניץ המשיך השבוע את ביקורו בארה"ב לטובת המגבית הגדולה לבית המדרש בבני ברק. בשבת שהה האדמו"ר במאנסי אצל דודו האדמו"ר מויז'ניץ מאנסי. במהלך השבוע המשיך הרבי את ביקורו ונפגש עם האדמו"רים בעיר, וקיבל את קהל חסידיו לברכה והתייעצות.

מרן האדמו"ר ממודז'יץ קרא לחסידיו להתאסף לסעודת מלווה מלכה מיוחדת במוצאי שבת, שם הודיע להם על מגבית קודש להשלמת בניין החסידות בבני ברק, החסידים נענו לקריאת הרבה, שמינה את בנו לעמוד בראש המגבית, ותוך זמן קצר נאספו כמעט עשרה מיליון שקלים.

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק הגיע השבוע לשמחת הכנסת ספר תורה בקהילתו בבית שמש. מפאת חולשתו הרבה לא יכל לעלות לבניין לכתוב אות בספר תורה , אז העסקנים דאגו למנוף שהרים את הרב'ה, עד הבית כדי לכתוב אות ומשם יצאה התהלוכה לכיוון בית המדרש.

האדמו"ר מפרמשילאן קרא לחסידיו להגיע לסעודת מלווה מלכה, ואמר להם שיש לו מסר חשוב להעביר להם. המלווה מלכה התקיימה בבית המדרש בבני ברק, והרבי עורר את חסידיו לתמוך במוסדות הקדושים. בין ידידי המוסדות היו גם אבות לחיילים, הרבי דיבר בעברית עבורם וברך את בניהם שישובו בשלום.

מצבה הרפואי של הרבנית מסקווירא ביתו של מרן בעל הישעות משה מויז'ניץ, היתדרדר השבוע, והיא אושפזה בבית חולים במנהטן. בחסידות הוציאו בקשה מבית הדין להתפלל על הרבנית חיה חנה בת לאה אסתר לרפואה שלימה. אחיה האדמו"ר מויז'ניץ יצא היום היום בבוקר לארצות הברית לבקרה, וכך גם אחותה הרבנית מבעלזא.

השבוע התקיימה שמחת החתונה לבן האדמו"ר מראחוב עם נכדת האדמו"ר מקוזמיר, מאות חסידים באו לשמוח, וגם חכם מסעוד בן שמעון הגיע לריקוד עם האדמו"ר מקוזמיר

הערב חל יומא דהילולא של האדמו"ר השלישי לבית זוועיהל רבי מרדכי גולדמן. האדמו"ר מזוועיהל יערוך את הטיש בשעה תשע ורבע ולאחר מכן יעלה עם החסידים לציון בהר הזיתים.

האדמו"ר מקאליב נסע השבוע לביקור מיוחד בשיקאגו, ונשא דברי חיזוק בפני מאות מיהודי המקום

ביום חמישי בערב התקיים מעמד הכנסת ספר תורה, מרגש במיוחד, לזכרם של האחים הקדושים לבית משפחת פאלי, בשכונת רמות בירושלים. אבי המשפחה, שהיה פצוע קשה זמן רב והתאושש בנס גמור, ברך שהחיינו ונשא דברים במעמד.

ביום ראשון התקיימה הכנסת ספר תורה להיכל התורה של לשכת הפוסקים בבית שמש, שנתרם על ידי נגיד מארצות הברית שעשה בר מצווה לבנו, והקדיש את הספר תורה לזכרו של רבי חיים קניבסקי זכותו תגן עלינו.

יהודי משכונת הר נוף שלפני שנתיים היה בן חיים למות והרופאים כבר התייאשו ממנו. מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך הורה להמשיך ולהתפלל עליו עד שיבריא. השבוע הוא הגיע להודות למרן הרב שטרנבוך.

בירושלים הלך אתמול לעולמו הגאון רבי דוד פריימן זצ"ל, שכיהן ר"מ בישיבת מטרסדורף, מענה שמחה ובית שמואל-משנת עקיבא, והוא בן 79 בפטירתו. היה מגדולי תלמידיו של ראש ישיבת מיר מרן הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל. הלוויתו יצאה אמש משמגר להר המנוחות.

בליל שבת הלך לעולמו כוכב הילדים המפורסם, הרב אלתר צבי אריה יכנס ז"ל, שהיה מאושפז כמה חודשים במצב קשה. הלחין שירים רבים שהמפורסם שבהם הוא פרעה בפיג'מה, והקליט עשרות אלבומים שזכו להאזנה ותפוצה רבה בכל בית חרדי בירשאל. הלוויתו יצאה במוצאי שבת משמגר להר המנוחות שם נטמן.

טרגדיה גדולה אירעה אתמול בקהילת ברסלב בבית שמש, כאשר הבחור חיים שמואל מאיר ויצהנדלר שחגג בר מצווה רק ביום ראשון האחרון התמוטט בפתאומיות ונפטר ללא כל רקע רפואי קודם.

האזינו



0 תגובות